Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.09.2007 18:50 - УЧИТЕЛИ, ДОКАТО СТАЧКУВАТЕ, НАУЧЕТЕ НИ!
Автор: albosh Категория: Технологии   
Прочетен: 14670 Коментари: 39 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Дневник 24.9.2007

Дойде денят на началото на учителската стачка. Учителите ще стачкуват, защото искат по-високи заплати. Веднага. Със сто процента по-големи.

Готов съм  да се присъединя към техните искания. Правя груба сметка. Малко под 400 лева получават средно сега. Искат 800. 100 000 учители, по 400 лева допълнително на месец, по 12 месеца, равно на 480 милиона лева годишно. Не че ги няма българската държава тези пари. Може да ги извади практически начаса. Дори няма да се разклати планираният бюджетен излишък. Да им ги дадат, щом има откъде. Защото няма съмнение, че учителите са зле платени.

Да се абстрахираме от аргумента, че ако даде на учителите, правителството ще трябва да обяснява защо няма да даде на лекарите, на полицаите, на горските, на железничарите и така нататък. Защото правителството затова е правителство, за да си определи всяка година по един приоритет и да каже: „Тази година само на учителите! Толкоз! Догодина на следващото съсловие!”

Ето, отстранихме другите кандидати за увеличение на заплатите. Останаха учителите. Тъкмо да се зарадвам, че ще получат парите, и нещо започва да ме човърка отвътре. Не ми харесва съвсем идеята на всички да се увеличи заплатата поравно. Някои са по-добри учители, други – не чак толкова. Някои са по-натоварени учители, други – по-леко го карат. Някои произвеждат отличници като за Харвард и Оксфорд, но пък други мъчат някакви циганчета поне да могат да си пишат името.

Как да се диференцира заплащането на учителите?

Отварям сайта на Министерството на образованието и науката и намирам там най-отпред „Национална програма за развитие на училищното образование и предучилищното възпитание и подготовка”. В тази национална програма едни съвестни чиновници от министерството са дали всичко от себе си, толкова могат хората, предложили са някакви принципи за диференцирано заплащане на учителите, имат идея за външно оценяване на училищата, дори за национално стандартизирано външно оценяване пишат. В тази програма се предлага и да се въведе система за кариерно развитие на учителите, дори и за награждаването им.

На осемнадесетата година от прехода, в третата година от управлението на настоящото правителство, година след приемането ни в Европейския съюз, тази  „Национална програма за развитие на училищното образование и предучилищното възпитание и подготовка” продължава да съществува само на сайта на Министерството на образованието и науката и предстои някой ден да започне да се прилага в системата на българското образование. Кога ще я приложат, кога ще измерят резултатите, кога ще оценят диференцирано резултатите и качествата на учителите, че да имаме някакво основание да повишим заплатите им не на калпак, а съобразно приноса и качеството на образованието което дават?

Тук нещата със стопроцентовото увеличение някак зациклят. Вижда се, че държавата не знае как днес да увеличи диференцирано заплатите и затова изобщо не иска да ги увеличава. Започвам да разбирам правителството и неговите аргументи.

Същевременно веднага си припомням, че учителите са именно тези най-умни хора, които са ни учили всички и продължават да учат децата и внуците ни. Като са толкова умни, мисля си, сигурно са се досетили отдавна за този проблем и са приготвили свой вариант на всичко, не само как да им се увеличат диференцирано заплатите, а и как да се реформира цялата образователна система бързо и ефективно.

Отварям обнадежден сайта на Синдиката на българските учители, като очаквам там да намеря контрапрограмата на учителите за образованието. Намирам една високопарна реч на Янка Такева, правила за провеждане на стачка, колективен трудов договор за 2006(?) година и други подобни. Изведнъж откривам точно каквото изглежда ми трябва – „Национална програма за устойчиво развитие на средното образование в Република България”. Отварям тази програма и разочарованието ме наляга изведнъж. Оказва се, че това е документ от 2003 година и  е разработена ... за подпомагане изпълнението на т. 4 от Стачните искания на Синдиката на българските учители от 05.07.2003 г. според които Министерството на образованието и науката следвало да разработи до 22.12.2003 г. Национална програма за устойчиво развитие на средното образование и Програма за повишаване статуса на учителската професия.

Пак са писали нещо по повод някаква стачка и там са си останали. Не помня дали през 2003 са им увеличили заплатите, вече няма и значение.

Потърсих и уеб страница на Синидикат „Образование” към КТ „Подкрепа”. Оказа се, че те пък изобщо нямат страница в Интернет, но в Google срещу тяхното име излязоха eдинствено многобройни искания за оставка на министъра...

Замислих се много сериозно и постепенно се сетих, че не съм чувал някъде и някога в последните няколко години тъкмо учителите да са представили своя цялостна алтернативна програма за реформа на българското училище. Нали точно те познават тази материя отвътре, знаят какво е лошо и какво е добро в нашата образователна система, те би трябвало да се опитват да променят нещата и да знаят кое им пречи в тази промяна и какво трябва да направи държавата, за да могат те да променят образованието.

Защото, драги учители, вие ще правите реформата в края на краищата. Вие сте нейните изпълнители и ми се струва естествено тъкмо вие да сте авторите, и на идеите, и на конкретните действия, които трябва да се извършат, за да се получи резултатът. А този резултат е, първо, децата да получат адекватно и модерно образование и, второ, учителите да живеят добре. Няма как да се разменят местата на първото и второто.

Затова, докато стачкувате, може би е добре да се съберете, поне тези от вас, уважаеми учители, които смятат, че знаят какво и как трябва да се промени в българското образование, и да научите политиците и чиновниците от образованието и финансите какво да правят по темата.

Така от стачката ви ще има някаква полза.

 



Тагове:   Научете,


Гласувай:
0
0



1. анонимен - ЪХЪ
23.09.2007 19:11
Мдаа, постарал си се, ама по-голЕма простотия не съм чел скоро - по-добре да говорят неграмотниците, щото на тях им личи, че не могат да мислят, ама ти...
За мен пък е ясно защо няма промени в сайта на учителите - просто не могат да си позволят интернет! Аз бих могъл и на полицаите да обясня - на тях вече им се дава, и то на няколко пъти, лекарите и те не са съвсем на сухо, но ЕДИНСТВЕНО учителските заплати не са пронменяни от 10 години, че и повече...
А щом си се замислил толкова сериозно, вземи ти да дадеш някакво предложение - цяла статия си написал, логически е последователна... е, пълна е с жлъч и безмислици, ама... явно и теб толкова са те научили в училище. Ако намериш начин да определиш как да различаваме труда на тия, дето не могат да научат мангалчетата да пишат и вечно се налага да им пишат двойки и другия труд - на тия, чиито ученици са от съвести семейства и затова имат високи оценки и знания, а също и на тия, които нямат вина за незнанието на учениците си, просто защото мама и тате не им изискват никакви знания и въпитание вкъщи - е, тогава пиши, ама иначе... по-добре недей да се правиш на умен
цитирай
2. albosh - на ъхъ
23.09.2007 19:15
Имам си мнение. Подписвам се под него. Готов съм да дискутирам. Но не с анонимни мърморковци.
цитирай
3. prayer4eto - Има само един малък проблем ...
23.09.2007 19:19
Навремето, първият виц, който научих беше този "Какъв става човек с начално образование? -> Началник".

И точно по ръководните постове - там, където трябва да са най-знаещите и можещи кадри продължават да се бутат най-малко разбиращите. Казвал съм го и по други поводи, не тук - докато все още този "виц" е в сила - няма оправия. Няма оправия на цялата ни държава, защото тази ситуация не е само присъща на учителския синдикат или пък на Министерството на Образованието.

Да не говорим, че в повечето случаи тези кадри се държат умишлено там, защото много добре могат да бъдат подведени и да се увлекат по "идеята", без да обмислят добре последствията и дали има алтернативен вариант. Резулатът? - Сляпо защитават тезата, която е очевидно, че не сработва.

Идеята е добра на теория - нека се съберат най-добрите и да решат как, защо, кога, къде и по колко. Нека, ама пак най-напористите - тези, които виждат келепира - ще се набутат, а не онези, които трябва.

Хората в Европата, в която незнайно как влязохме и ние, правт така - има проект. Този проект се обявява публично за дискусия - през интернет или по някакъв друг достъпен начин. Дискусията се следи пак публично - обсъждат се предложеният на редовния учител, оставени писмено като коментар, например - примери за форуми и блогове колкото искаш. После вече се излиза с окончателен вариант и пак се пуска за последна рецензия. Най-накрая вече се прави "гласуване" и се приема.

"ДА, АМА НЕ!" Както казваше навремето Петко Бучаров...
цитирай
4. анонимен - През
23.09.2007 19:21
12-те години, които прекарах в училище, само двама учители спечелиха уважението ми и техните имена помня.

Повечето бяха в училище по задължение, да предлагат услугите си като частни учители или да си убиват времето. Или поне такова впечатление правеха.

Не знма кое до кое води - лошите учители или ниските заплати.
цитирай
5. анонимен - Благодаря Ви за искреното желание да помогнете!)
23.09.2007 19:22
Аз не си бях направила труда да върна "лентата назад"...За синдикатите дори не ми се говори.Дълбоко убедена съм,че кадърният учител няма нужда от тях.Вашата идея е добра,наистина нашего брата знае нещата от "кухнята",но образованието като цяло е дело не само на учителите(ами родителите,децата,цялото общество с неговите нагласи и традиции ).Дори и да се намерят колеги , вярвате ли,че някой ще им обърне внимание...Аз -не.
цитирай
6. анонимен - Алах ще спаси турците ...
23.09.2007 20:19
И ги спасява -имат си идей отстояват ги Ако не получат нищо започват да шушукат за отцепнически действия.Ал -че ти говориш същото,като"митя станишчето"
Чоят псевдоним е анонимен в моментаТвоят Ал Бож ЕЕЕЕЕЕЕЕ!не виждам разлика!
цитирай
7. анонимен - поздрави за написаното
23.09.2007 20:56
За съм учирелка с много стаж, но като последните години на хаост от необмислени програми, закони, заповеди и разни решения от хора нямащи и най-малката представа от действителното състояние на една ръждасяла, закостеняла образователната с-ма. А колкото до нуждата от синдикати - позла няма , те гледат собствените си интереси зад кулисите.
Може много да се пише и коментира , но и от това полза никаква.
Вили
цитирай
8. анонимен - Казвам се Георги Й. Димитров
23.09.2007 20:57
За съжаление, поредната Ви публикация отстъпва от обичайно високото Ви ниво, г-н Божков. Не изглежда обосновано да се допуска, че сегашният български учител има личностната способност да създаде програма за реформа на българското училище. Десетилетия възпитаван в безинициативност, безличие, послушание и безразличие, нашият учител дори не е учител, а преподавател. Или ако държим на максималната точност, най-точната дума е 'препредавател' - човек, който възпроизвежда чужди мисли, чужди методики и чужди програми. За да бъдеш учител, най-важното изискване е да учиш ти лично учениците си, от първо лице, единствено число, а не да бъдеш просто един наемник - представител на системата. Докато социализмът, тоест личната безотговорност, царува с пълна сила в образованието (както и в науката, здравеопазването, полицията, държавната администрация, министерствата, президентството и народното събрание), не само свестни програми няма да има, но и никаква съществена промяна към добро в страната ни няма да има.
цитирай
9. анонимен - хм..хм...
23.09.2007 21:00
Абе, ти да не си мистър 10% или е само съвпадение?!?!?
цитирай
10. анонимен - И аз
23.09.2007 21:13
Се подписвам. Добре е да чуем предложенията за реформа и на другата страна. Тогава ще можем да преценим кое е по-добро за образованието на децата.

Георги
http://ikonomika.org
цитирай
11. tshandrov - Искат учителите....
23.09.2007 21:38
....но явно тази година приоритет са шофьорите.
цитирай
12. kostadin - Re :Вярвам!
23.09.2007 23:01
Вярвам ,че учителите ще научат , децата на България,как да си отстояват интересите .
Хората са прави искат едно задоволяване на елементарните си битови и физиологични нужди .Тук не става изобщо въпрос за средства ,които ще подобрят ,издигнат равнището на образованието.Така ,че управниците да му мислятГладът е велик учител.Тои създаде талибаните Тои стреля в Ипак по американците Той е и в Авганистан и в най-развитата демокрация.
Какъв израз -"развита "Може и да простине!
цитирай
13. kalinvv - Мда
23.09.2007 23:30
Доскоро работих в държавно училище. Справях се отлично с работата си, смея да твърдя. Само че в един момент глада надделя над идеализма. Реално, малка част от учителите взимат 400 лв. Аз взимах 308 лв, а имах и начисления за 5 години стаж по специалността. Реалната сума, която получавах, както може да се досещате, беше още по-ниска. Тази средна заплата над 400 лв. е изсмукана от пръстите на министъра. Той споменава, че получавали пари за дрехи и прочее, което като протестирали, не споменавали. Ами, да махне парите за дрехи и направо да им раздаде смокинови листа - то и без това е явен контраста между поизносените костюмчета на много учителки и дрехите на повечето ученици.
Положението е трагично, понеже както наблюдавам, в по-големите градове млади хора изобщо не пожелават да работят в училище с такава ниска заплата. Директорите се примиряват да назначават полуграмотни едва изкласили "специалисти", понеже който е читав, не е луд да стои на 300 лв. чисти (средно). Всички искат децата им да бъдат качествено обучавани от качествени хора. Само че тези качествени хора искат да ядат и ако са гладни, се хващат да работят някъде хамалогия, понеже със специалността парите не стигат. Положението се крепи на голям брой изтормозени жени пред пенсия, които се плашат, че трудно могат да си намерят друга работа. След няколко години обаче, или ще има остър недостиг на кадри, или ще падне летвата и Сульо и Пульо ще става учител (то и сега е така).
цитирай
14. kostadin - Ие:Вижте предложенията за работа
24.09.2007 00:53
Обикновенна не квалифицирана продавачка започва с 700 лвзаплата.
Тогава за какво говорим Нима има българи ,които искат децата им да са по долу от продавачката.Просто подивяхме и не сме се научили да браним общите си интереси.
Митятя нали си е юдейн се гърчи в словоблюдството си Исканията били справедливи ,ама нямали възможностиЧе то една справедливост ,като ни я отричат на какво да разчитаме Време му е да си ходиЛошото е че всички са от едно и също качество -крадци и родоотстъпнициПровеждат си геноцида и не им пука
цитирай
15. zari - Изготвяне на програма от учитилите и пр.
24.09.2007 03:16
"Нали точно учителите познават тази материя отвътре, знаят какво е лошо и какво е добро в нашата образователна система, те би трябвало да се опитват да променят нещата и да знаят кое им пречи в тази промяна и какво трябва да направи държавата, за да могат те да променят образованието. /Ал. Божков/

Въпрос:
А онези, които подготвят и дават знания на българските учители, къде са?
Ето, учител в постинга Ви коментира, че "всичко било на хаосТ", същият учител ще научи "правилно" учениците си да пишат, че "хаосТТа" не идва от преподавателското съсловия, следователно нормално е да очакват - заплати 2000 лева след 700 дни, както обещава настоящият столичен градоначалник и ще апелират към учениците да му и да им вЕрват.
цитирай
16. анонимен - бивш
24.09.2007 09:59
Не разбрах каква е целта - повече държава в училищата или отдръпване на държавата? Качество на образованието по посока професионални знания или общообразователна подготовка?
Идеите и програмите ще бъдат в зависимост от конкретната цел, която ще я постави .... има ли някой ?
цитирай
17. kostadin - Re:
24.09.2007 11:37
Стига с юдейски изказванияБож!
Държаната е лош стопанин!Продава се за колкото дават!Учителите да изготвят програма!
Колкото и да се въртиш задникът ти е винаги от зад и ...
цитирай
18. анонимен - реформата в образованието
24.09.2007 11:58
Реформите в образованието са безкрайни. Аз лично съм продукт на програмата на Людмила Живкова за всестранно развитите личности. За нейно съжаление в областта на математиката се развих до ниво събиране и изваждане с елка. Даже в последно време с Ексцел, щото ме мързи.
Но за съжаление реформите се изчерпват в пренареждане на учебния план и съдбовните решения два часа ли да има физическо в пети клас или три. И други подобни.
За съжаление в тези 18 г. в България имаше десетки по-важни проблеми за решаване и образованието постепенно бе забравено, отлагано, абе на никой не му се занимаваше с него. Щото е по-престижно да те снимат до запушена дупка или ново фонтанче (стига да не бие ток).
Но от всичко прочетено досега за тия години на тема образование ми стана ясно едно - че реформа, мислена в МОН и спусната на училището, ще се саботира до дупка и ще се провали. Защото сегашното положение устройва идеално тези, които припечелват нелегално покрай образованието. Но за съжаление самите учители не искат и не могат да предложат свои идеи за реформа. Не искат диференциарно заплащане, зашото не можело да се определят критерии. Не искат матури, защо - не знам, никой не ти обяснява. Не искат тестово изпитване - причините са толкова много, че граничат на места с криминалното. Какво искат обаче? Искат 100% увеличение на заплатата, без реално нищо да дадат. Без да има гаранции, че ако им се увеличи заплатата, от утре децата няма да пишат "Утивам на мач, доло лефски."
цитирай
19. анонимен - Ие!
24.09.2007 13:36
Какво значи 100% в абсолютни левове?
С тези 100%,какво могат да направят за стабилизирането първо на биологичното си съществуване.
Иначе разговорът е близък до мнението на Тошо
Миналата година произведохме 1 трактор ,а сега 200 процента повече Урррра.
Като сте толкова принципни ,защо всички не скочите срещу точка първа от дневният ред на всяко ново народно събрание.Какво са ни дали депутетата за 17 години ,та всеки път си корегират заплатите?Можеби за да ни каже излъченият от парламента министър председател Толкова са възможностите на държавата!но исканията на учителите са справедливи!
цитирай
20. анонимен - бивш
24.09.2007 14:32
Има и по-тежки случаи - училищен ръководител да заявява, че има "нулева толерантност" към компютърната грамотност или пък с гордост да заявява,че не знае какво е това"мол", но това не му пречи да ръководи. Позната история - реформата стига до мениджмънта на средно ниво и там се изкривява в посока нищонеправене и запазване на властовите позиции.
цитирай
21. nakom - Много бих искал и аз да мога
24.09.2007 18:49
да го кажа така.Явно доста има да уча още.Поздравления за позицията.
цитирай
22. karavelov - Господин Божков!Понякога е по д...
24.09.2007 21:31
Господин Божков!Понякога е по добре,човек да не си отваря устата,или по скоро да не сяда да пише нещо,което е абсолютно безмислено!Вие ни управлявахте,е видяхме вашата управия и мога да ви кажа само едно!От съмнителни доктори,не приемаме рецепти!
цитирай
23. viki02 - Много коментари..
25.09.2007 18:23
Извинявам се, че няма да прочета всички, но на първия коментар искам да възразя. В никакъв случай не са празни приказки, които пишете, г-н Божков! Точно това трябва да се направи, според мен, за да има някакъв резултат. Лошото е, че много причини в обществото налагат този хаос. Човек няма желание да съдейства.
Като изключим това, хубаво е да се свърши нещо. Поне да има полза от стачката. Иначе всички са учители и имат право на заплата, която не е подигравка. Аз от 12 години отказвам да изпълнявам призванието си по рождение учител заради тази унизителна заплата. Все ми е едно какви са триковете на държавата, учителят е, както и лекарят, специална длъжност - този, който подготвя бъдещето на страната. Не само учи, но и отглежда децата ни на 50%. Уважение няма към учителите, заплати няма... За простотии и кражби има. Знам едно, пари има, няма желание. Дори от наркобизнеса и порнобизнеса могат да се отклонят пари за образованието, щом няма от другаде. Нали затова политици са свързани с тези бизнеси, и оръжие да добавя...
Какво е лошо, че това не е стачка, а сценарий за сваляне на някого, за да седни другия, от другата боя. Учителите не учеят да водят.
цитирай
24. damnation - хъм
27.09.2007 20:05
определено смятам че качеството на образованието и парите са свързани.В момента зад титлата "учител" стоят каква ли не измет.Измет на която поверяваме децата си,братята си, племенниците си.
Не за друго,а защото професионалистите,с
познания,с морал,с педагогически умения не са луди да се борят за заплатата,която взимат чистачите в някой учреждения.
цитирай
25. ssstto - Веднага?
28.09.2007 00:01
Гусин Бошкоф пак блъфира в защита на некадърния министър и устойчиво корумпираното десно правителство-" Учителите ще стачкуват, защото искат по-високи заплати. Веднага. Със сто процента по-големи."Дали на мен ми се счува,че от синдикатите не искат веднага 100%,а поетапно или не съм разбрал написаното.То много ми прилича на един измислен икономист дето го каза "Ако се запази тенденциата в исканията на учителите".Прекалено намирисва на некадърност или пладнешко поръчково дрън-дрънкане.
цитирай
26. svraka - Абе симпатяга!
28.09.2007 07:45
Ами като учителите ще вършат цялата работа, да махнем тоя министър (така и така нищо не прави) и да оставим всичко на учителите. Ако искаш да махнем цялото министерство. Това май е най-добре. Щото за какво са тия лапачи там?
цитирай
27. анонимен - Правилно,svraka !
28.09.2007 08:57
Ал беше един от тези ,които говореха за отпадане на ужасно много функции от държавното управление.Интересно pащо броят на държавните лапачи нараства ?
цитирай
28. анонимен - образование
28.09.2007 14:54
Моето лично мнение по въпроса е:
1. Да се задържат все още неизбягалите млади учители като се повишат основните заплати както искат учителите - ИМА ПАРИ.
2. Периодично същите да защитават ниво на компетентност по преподавания предмет съобразен със съвременните изисквания на пазара
3. Там спокойно могат да бъдат въведени критерии за диференциация и по-добрите нека взимат повече.
4. Няма смисъл да се оценя работата на учителя по това дали е в елитна гимназия или в селско ромско училище.
5. Повече пари могат да получават някои учители като участвата в проекти, които така и така вече са факт в нашето образователно ежедневие
6. ....и ето ти диференциация, но на стабилна база, която да задържи все още неопитния млад учител, но с голям капацитет от енергия и знания и да го мотивира за кариерно развитие в областта
цитирай
29. анонимен - поздравления за статията
30.09.2007 16:06
Прочетох я преди малко в Дневник и я препечатах в блога си, откъдето ще стигне до още много читатели. Albosh, надявам се да не се сърдиш :) Ако имаш нещо против, остави коментар при мен, http://lydblog.wordpress.com/

Там се намират още текстове за образованието и учителите. Ако някой има желание и търпение да чете, да заповяда.
цитирай
30. анонимен - За учителите
02.10.2007 21:28
Съгласен съм с част от анализа, с друга не съм. Държа, че мнозинството от учителите не са срещу диференцираното заплащане, а срещу този му вид, което е една имитеция на реформа. На мнение съм, че Янка Такева е много слаб синдикален лидер. Синдикатите като цяло не изпълняват функциите си, но какво да се прави - без тях не може да се стачкува. Правителството може да намери пари не само за учителите, ако ограничи сивия сектор (а не го насърчава) и редуцира недоборите до някакви разумни граници (сега от наложените глоби се събират около 30%!!!)
Абсурдна е идеята учителите да дават проекти откъде да се вземат средства за повишение. Изпълнителната власт в България е в ръцете на Министерския съвет. Ако той не оправдава обществените очаквания, най-нормалната практика в цивилизования свят е да подаде оставка.
Най-смешна е позицията на Даниел Вълчев. Хем казва, че учителите имат право, хем нямало пари. Ако се солидаризираш с исканията на учителите, постави въпроса в МС след което си подай оставка. За съжаление г-н Вълчев няма доблеста да направи това.
цитирай
31. анонимен - do 26
03.10.2007 14:39
Е няма как учителите да свършат каквато и да е работа, защото са свикнали да неработят. Държат се все едно държавата име класна стая и те са великите, даже и двойки щели да пишат. Ми аз пък ще спра да си плащам каквито и да е данъци, като гледам в какви неуки и нахални "учители" отиват. Да не говорим, че от тук нататък , ако нещо не харесва на учениците и те ще стачкуват.... защото на това са ги научили учителите. И ще им се върне на учителите. Да продавачката почва със заплата 700 лева , ами да отидат да видят как се работи в хранителен магазин примерно.... Аз предлагам всички очители да бъдат съкратени и тези които искат да работят , да работят. Ще ми водят парелелки по 15 деца само и само да не съкратят някоя колежка. А в междучасията вместо да четат , като толкова искат да се образоват , не да одумват родителите на децата , и кой какво може да им подари. ОТВРАТЕНА СЪМ ОТ УЧИТЕЛИТЕ
цитирай
32. kostadin - Re:31. анонимен -
04.10.2007 11:31
Акоси самотна жена без желание да имаш деца можеш да мислиш така.
Това ,че продавачката взима 700 лв.не е лошо Лошото е ,че трудът на учителите е доста по труденЧето психическото натоварване е над възможностите на човешкият организъм .Психическите разтроъства са много повече всред учителите .Това се вижда от питомците на психиатричните заведения.
Формирането на младите хора ,не е като да продаваш сирене мила.Учителите по лесно ще станат продавачи ,но да станеш учител се иска не само" яко дупе" ,а и нещо в главата.Последното не се постига лесно ,а от него зависи бъдещето наБългария.
Ако си отвратена от учителите ,на кого се наслаждаваш?
цитирай
33. kostadin - Ие
04.10.2007 11:37
Държавата не е добър стопанин!Таковапбе мотото на прехода Предприятия и дейности за които няма средства -просто се закриват Дали ще се закрие и най- същественото духовно предприятие зависи вече не от тъпанарите в властта ,а от народа .Щом не му трябва образования -ще се постигне това им желание.
Учителите по -лесно ще се преквалифицират.
Останалият народ не!
цитирай
34. kalinvv - До damnation и анонимен31
04.10.2007 17:23
Качеството на учителите намалява и ще намалява именно заради ниските заплати. Аз съм пример на човек, работил в държавната образователна система и напуснал доброволно именно поради това, че жизненото ниво, което ми осигуряваше заплатата ме принуждаваше да гладувам и да нося едни и същи дрехи и обувки по няколко години. Заплатата, която взимах до преди няколко месеца, беше 263 лева чисти, при положение че имам висше образование, магистърска степен. С последния скок на цените напуснаха още като мен. С тези пари просто се гладува буквално. Ниската заплата не може да е стимул за качествени хора да работят като учители. Колкото и да сме алтруисти, искаме и да ядем.
Ако заплатата не се вдигне сериозно, не знам защо очаквате да има качествени кадри. Всяко качествено нещо струва повече. Ако преди години имаше учителска безработица, сега в много (и все повече) градове има недостиг на учители. Никой не иска да заеме определени места. Особено трудно директорите намират учители по западни езици.
Господин damnation,
Вече повече от десет години в България има частни училища. Като не искате да поверявате децата си на "изметта" в държавните училища, си избирате частно училище и съответно плащате, за да получите повече внимание, компетентност и каквото поискате. След като държавата не плаща добре на учителите, все по-малко качество ще има - това е елементарна пазарна логика. Ако заплатите на учителите са високи, за едно работно място ще има конкуренция и ще има възможност да се избира най-добрият. В момента в големите градове за учител се назначава който изобщо се съгласи да работи за толкова и често пъти никой не иска.
Хем искате да не се плаща, хем искате качествено образование. Как става това?
цитирай
35. анонимен - dani
06.10.2007 12:02
6tom dar6avata imama da podkrepim u4itelite
цитирай
36. анонимен - da podkrepim u4itelite
07.10.2007 11:07
6tom dar6avata ima teza pari . Znachi izkaniata na u4itelite triaba da se osa6testvat .
цитирай
37. анонимен - Ха,ха!
09.10.2007 14:10
..."Защото, драги учители, вие ще правите реформата в края на краищата. Вие сте нейните изпълнители и ми се струва естествено тъкмо вие да сте авторите, и на идеите, и на конкретните действия, които трябва да се извършат, за да се получи резултатът. А този резултат е, първо, децата да получат адекватно и модерно образование и, второ, учителите да живеят добре. Няма как да се разменят местата на първото и второто".....

Уважаеми г-н Божков,
Идеята Ви, че в една образователна система реформата се прави от учителите е наистина революционна - с нея можете да кандидатствате за нобелова по икономика;-)
Това че в и-пространството витаят и подобни мнения не е страшно, лошото е, че актуално управляващите мислят също като Вас.Т.е - българският министър на образованието спокойно си позволява да говори за неслучилата се реформа в поверения му сектор сърдито гледайки....учителите!
В знак на добро разположение към обхваналия Ви стремеж да бъбрите по темата, нека само Ви напомня, че реформите в една организирана структура са прерогатив и задължение на мениджмънта й , а не на изпълнителните кадри в нея.Понеже от написаното ства ясно, че някак си сте забравили тази азбучна истина, нека си позволя да кажа, че да се твърди, че учителите трябва да направят реформата в образованието е толкова нелепо, колкото да се твърди, че работниците в една фирма биха се оправили със затрудненията й вместо управителя й!
За реформата в образованието отговорност носи мениджмънта му в лицето на МОН.Това означава, че когато г-н Вълчев се оплаква от липсата на реформа, той се оплаква от себе си....
Не зле да си го запишете, за да не допускате повече такава излагаща грешка в позицията си !
Що се отнася до финалното "учителите първо ще се научат да работят качествено, а едва след това ще получат подобаващо заплащане" - отново се налага да апелирам към отсъстващата Ви памет....
Ако благоволите да си спомните какво сте учили по икономика, трябва да знаете, че МОТИВАЦИЯТА винаги ПРЕДХОЖДА резултата.....Да се надявате, че хора с подобни сриващи нива на възнаграждение ще започнат да се трудят качествено е наивност, която ми е трудно да оценя....
Най-жалкото е, че четейки щуротиите Ви човек си дава сметка за една от истинските причини за състоянието на обществото ни - управлявали са ни и ни управляват несъмнени глупаци.....
Жалко!



цитирай
38. анонимен - Пари има за всичко
21.10.2007 15:53
дори опрощаваме дълг към Либия...за "прилични пенсии" на сестрите ни, за луксозни коли на управницит и големите разходи и заплати по министерства , за помощи на малцинствата, за учебници,но не на Българите,за изборите,за ....АЕЦ спряхме и.т.н
Само учителите ли са виновни за всичките простотии и нелепости не само в образованието ни, реформи, програми...? Не! Това не е вярно!
Учителите ли ограбиха държавната хазна,а?
Ние с нашите мизерни заплати досега ,ние ли разсипахме държавата или тези които се редуват горе,докопат? И после нямат спиране. Не им пука за образованието ни защото ТЕХНИТЕ ДЕЦА УЧАТ В ЧУЖБИНА. Срамно и долно поведение на Българи и то управляващи !
Нашите политици използат че народа ни е завистлив, ноооо уверена съм че рано или късно на ХОРАТА ЩЕ ИМ СВЕТНЕ И ТОГАВА КЪДЕ НА ПОЛЮСА ЛИ ЩЕ СЕ КРИЯТ ВИНОВНИЦИТЕ?
цитирай
39. анонимен - родителско мнение
29.10.2007 22:43
Струва ми се, че става дума за образованието на нашите деца. Да заплатите са ниски. Прочетох общите искания на учителите и нещо не ми става ясно от време оно учителят е и възпитател - как ще разделят двете дейности??? После защо толкова се страхуват от оценка на работата им??? Страхуват се, че оценката на работодателя ще е субективна - нима на всички трудещи се които са на договорни отношения преценката на работодателя не е субективна??? Добре как един лош преподавател да си отиде от училище? Прекалено много въпроси, но за съжаление няма отговори. Не мога да повярвам, че ще се промени отношението на учителя към учебния процес. Много се крият под това, че децата били лоши и т.н. Да аз работя в държавно предприятие и моята заплата не е висока и съм принудена да плащам частни уроци за да направя децата си що годе грамотни. Нещата се преекспонират и края не се вижда...За съжаление политиците ние си ги избираме като не ходим да гласуваме и по Байю Ганьовски обобщаваме ,че всички са маскари.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: albosh
Категория: Забавление
Прочетен: 2348763
Постинги: 608
Коментари: 2218
Гласове: 4832