Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.09.2007 16:48 - ОЩЕ РЕАКЦИИ НА СТАТИЯТА ЗА УЧИТЕЛИТЕ В ДНЕВНИК
Автор: albosh Категория: Технологии   
Прочетен: 5315 Коментари: 4 Гласове:
0



от бивш Анонимен

г-н Божков,
Според мен трябва да си отговорите на въпроса:
Искате ли държавен и общински контрол в училищата за по-високо качество на образование или вече сте ги подарили на определени хора, както стана с предприятията и не ви интересува какво става там.
Ако сте избрали второто - за какви стачки и заплати става въпрос - директорите да уволнят половината учители, да дадат часовете им като лекторски на другите /1 час е вече 4 лева/ и заплатите автоматически ще се вдигнат.Е, ще се върнем доста назад във времето, но има ли значение.
Ако случайно изберете второто - какво прави администрацията на МОН ,РИО ,общините и училищните ръководства- как контролира учебния процес, защо учениците не влизат в часовете и защо не знаят елементарни неща?

от бивш Анонимен,

Има хора с идеи,които са изолирани от нивата за взимане на решения и срещу тях се противопоставят тези,за които сегашното статукво е удобно.

от Петко Симеонов

Тази статия е на бивш вицепремиер Александър Божков - министър и мистър 10 Честито господин Божков 10 %

от АЗ Анонимен,

Сега пък министри да обучавам. И пак за тия пари.

от Дани Анонимен,

Ето реалното отношение към стачката на учителите:http://www.kadedaucha.com/?id=1314&aid=2035

от важно Анонимен, .,

http://www.kadedaucha.com/?id=1314&aid=1977

от за Божков и божковщината Анонимен,

Какъв специалист е станал Божковimage) Ама нали от това глава не боли. Не боли глава от това да се пише за учителски заплати и стачки. А защо досега Божков не е написал статията относно парите на Красимир Гергов, Георги Гергов, за парите идващи по линия на разните проекти, фондации и т.н. ? Защо не е написал статия за лицата - кредитни милионери (тези, които взеха големи пари и след това не ги върнаха) ? Ами защото тогава може и да го боли главата.
Божков - България беше ограбена. Няколко хиляди дущи - ченгета, висши комунисти, техните роднини и подставените им лица ошушкаха България по разни схеми. И сега нямало пари за учителите. И ти пишеш статийка.....Ами напиши за схемите, по които бе ограбена България, за лицата, които направиха това....
Не ти стиска. Защото яко ще увиснеш. Ще ти секнат парите за центъра за анализи и разни други нещица. Гледам напоследък и в някакъв проект "типинг пойнт" си се уредил по линия на Цветелина Бориславоваimage) Браво Божков. Гониш си интересите. Железен сиimage) Къде, къде е по-лесно да говориш за учителската стачка, вместо за това как тая Бориславова - червена щерка и бивша номенклатурна снаха стана видна банкеркаimage)))) Нали все пак и тя ти дава някой и друг левimage)))
А учителите нека се джавкатimage)) И форумниците същоimage) Гяволко си, ти товариш......

от Justice Анонимен,

Г-н Божков ,
Вие предлагате проблемите в образованието да се решат от самите учители . Тогава да закрием министерството на образование и „освободените пари да ги дадем на пенсионерите” .
Има много по-просто решение . Да се гласува закон според който заплатата на министрите да е коефициент от средната заплата на ведомството, което ръководят . Така , ще изчезне уникалния вид министър, който е безразличен за заплатите на подчинените си .

от атанас Анонимен,

Програмата за диференциално оценяване трябва да се направи от правителството. Учителите трябва да бъдат попитани за мнение по нея. Г-н Божков, и вие бяхте в правителство. Тогава какво реформира кабинетът? Сега наистина трябва да има повече пари. А реформата да се направи с времето и тогава да се плаща диференцирано. В момента критериите са неясни и даже тъпи, оценяването не е обективно, а се дава на ръководствата, създавайки конфликти в коликтивите. Но и ВИЕ и сегашните управници не сте искали никога да има реформа сега, защото може да я направи друг и той да отнесе негативите.

от перо Анонимен,

За повечето неща Божков е прав, но за едно е абсолютно прав - пари за двойно увеличение на учителските заплати в държавата има. Има не само за учителите, а и за всички държавни служители. Има за двойно вдигане на доходите на 95% от хората в държавата България. Проблемът не е икономически, а на държавна политика, която се води от мотото "Поощрявай богатите и никога бедните". Смяташе се, че с такава политика ще скъсаме с комунизма и ще възпитаме населението в капитализъм.Държавния бюджет преразпределя само в полза на богатите, които често са откровени мафиоти, и изкуствено държи ниски доходите на всички останали. Малко преиграхме с това възпитаване, нали г-н Божков. Май забравихме, че дори българското търпение не е безгранично. Проблемът не е в учителската стачка, а в манталитета, който се променя. Изчезнаха неудобството да стачкуваш и страхът, че ще ти направят нещо. След учителите ще има още стачки, защото духът май бавно, ама сигурно излиза от бутилката.

от macon Анонимен,

Не е достатъчно да се отварят един след друг различни сайтове с убедеността, че те са актуалният информационен източник - все пак да не забравяме, че поддържането на един сайт изисква ОТНОШЕНИЕ към този източник на информация, каквото в БГ отсъства по ред причини. Питам се обаче, когато правителството вдигна заплатите на шофьорите, те - шофьорите, бяха ли с ясна обща визия защо и точно какво искат? Не, разбира се! Същите тези щофьори, сега като родители, със сигурност са в групата на недоволните родители, които искат адекватно обучение на децата им! И това ако не е цинизъм - здраве му кажи! Г-н Божков, необхосима е СОЛИДАРНОСТ, а не специалната визия на онези от учителите, които се считат по-така ... Нима когато България отваряше и затваряше преговорни глави по присъединяването ни към ЕС - някой някога е попитал българските специалисти за мнение?! А ако сега проявим гражданска солидарност към стачката на учителите, това неминуемо ще се отрази на възпитанието на техните ученици и един ден и те ще проявят солидарност, което пък ще ни превърне от племе в народ. А сега, колкото и основателни да са възраженията ни за учебната система и качеството на преподавателите - сега ние просто публично унижаваме българския учител.

от реформатор Анонимен

Пак много коментари във форума и никой не казва цялата истина. Вярно е, че учителите получават унизително ниски заплати. Също така е вярно обаче, че образованието, заедно със здравеопазването е най - нереформираната сфера в България. Наскоро четох в една статистика, че на 100 ученика в България има два пъти повече учители отколкото в Нова Зеландия и с 50 % процента повече отколкото в Германия. Изходът е ясен - съкращаване и то радикално на училища и учители. Още повече, че тепърва в образователната система настъпват наборите ученици от най тежките години на демографската криза. Да, обаче Янка "дай хард" Такева скача на кило кръв за всеки заплашен от съкращение учител. Е как да стане тогава? По нататък - сегашната система за диференциране на учителските заплати ще доведе до меко казано скромни резултати и до повече бюрокрация. То е все едно да лекуваш тумор с аспирин. И тук има просто, но болезнено за някои, решение. То се казва ваучерна система. Издръжката на образователната система се дели на броя на уениците и получената сума под формата на ваучер се дава на родителите на всеки ученик. Записвам детето си в което училище искам, като "плащам" за неговото образование с ваучера. Мога да го запиша и в частно училище, като плащам само разликата между цената на училището и стойността на ваучера. Издръжката на държавните училища е равна на сбора от получените от записаните в него ученици. Така най добрите училища, респективно учители, ще вземат повече, по - слабите училища по - малко, а най-трагичните, ще бъдат затворени. Сега един тест за защитниците на стачката във форума - какво е отношението на синдикатите към ваучерната система? Познахте - отрицателно. Ами няма как да стане иначе. Справка - реформирането на промишлеността в България и Източна Европа. С други думи казано - по - високи заплати само срещу радикални реформи и рязане на месо. Това се опитва да ви каже Божков и много други и тук личните обиди няма да помогнат.

от До Реформатор Анонимен,

При Ваучерната система , ще взимат най-много учителите , който се занимават със циглета - просто са най-многобройни , а какво остава за тези, който се занимават с малко , но качествен материал ??? Не е лесно решението

от СЪЩИСАН Анонимен,

Струва ми се, 4е болшинството от хората в България си мислят, че живеят в отдавна миналото време на социализма, когато всичко се чакаше наготово с държавата беше майка на народа.Затова я докарахме дотук.Да вземем вапример един банков чиновник-средностатистичеки-каква заплата мзима? Ами трябва да ви кажа, 4е е съвсем малко по-висока от тази на учителите. Да оставим на страна факта, че убочението е много по-трудно, изисква се повече акъл да се влезе в икономически университет и т.н. Да оставим и настрана факта, че работата на тези специалисти е свързана с много нерви, напрежение и стресови ситуации. Да оставим и другото настрана-понякога се налага да работят по 12 часа дневно. И получават петдесетина лева повече от нашите прехвалени учители, на които работният ден трае от 7.30 до 13.30 часа, които дават скъпоплатени частни уроци на същите деца, които уж обучават в час...И имат наглостта да искат, да изискват.

от macon Анонимен,

до САЩИСАН (№ 45): Не е "убочение", а е ОБУЧЕНИЕ. И на български се казва мнозинство, а не болшинство.

от Виж тук за стачката Анонимен,

Тук ще придобиеш по-реална представа за стачката на учителите. http://www.kadedaucha.com/?id=262

от Положението: Анонимен,

БОЖКОВ ОТДАВНА БИ ТРЯБВАЛО ДА Е В ЗАТВОРА!!! Вместо това се прави на учен, изследовател и журналист, и дори е основал Център по нещо си. Божков не е в затвора поради липса на граждани и гражданско общество в тази държава, а учителите в момента се опитват да създадат точно някакави наченки на гражданско общество.

от 100% ЗА Анонимен

Ей така да действат до дупка!http://e-vestnik.bg/2270

от към Перо Анонимен,

Доволна съм че наистина се намират хора ,които виждат къде е проблема а не в качеството на работата на учителите.Защото не може в една държава дето 17 години политиците не спряха да крадат сега седнали да обясняват /Вълчев/че това е една питка и ако трябва да се отреже по-голамо част от нея за учителите от кого да се вземе.Мисля че много мислят като мен от Вас Управници трябва да се вземе защото как може уж България е много бедна а вие не спряхте да богатеете?Като е толкова бедна България защо имаме 240 души Парламент в който присъстват по 20 души защото там възнагражденията им са сигорни те бягат по-други места откъдето да смъкват пари пари пари !Наглост и то каква!

от РАДИКАЛНИЯ Анонимен,

НЕКА МИНИСТЪР ВЪЛЧЕВ ДА ЗАКРИЕ УЧИЛИЩАТА С МАЛКО ДЕЦА. ДА НАПРАВИ ОТ НЯКОЛКО ЕДНО. ТАКА ОТ ИКОНОМИИ НА СЪКРАТЕНИТЕ УЧИТЕЛИ ЩЕ ИМА ЗА ОСТАНАЛИТЕ, ХЕМ ЩЕ СЕ ОПТИМИЗИРА РАБОТАТА НА УЧИТЕЛИТЕ И НЯМА ДА ИМА СЛЕТИ ПАРАЛЕЛКИ. СЪКРАТЕНИТЕ ЩЕ СКАЧАТ ЩЕ СКАЧАТ ПА ЩЕ МИРНАТ, АКО НЕ МИРЯСАТ ЗА ТОВА ИМА ПОЛИЦИЯ ДА ВЪВЕЖДА РЕД. НЕ МОЖЕ В ЕДНО ОСНОВНО УЧИЛИЩЕ ДА ИМА 35 ДЕЦА ОТ ПЪРВИ ДО ОСМИ КЛАС И ДА КСЕ ПОДДЪРЖА. И НЕКА ЯНКА ТАКЕВА ДА НЕ СЕ ПРАВИ НА ВЕЛИКАТА ЗАЩИТНИЧКА А ПЪК ДА СИ РАЗВЯВА ЗАДНИКА ДО ЩАТИТЕ ПРИ ДЪЩЕРЯ СИ И ДА СЕ ОБЛИЧА СЪС СКЪПИ КОЖЕНИ ПАЛТА. МИНИСТЪР ВЪЛЧЕВ ДА ВКАРВА ПОВЕЧЕ АВТОБУСИ И ДА ЗАКРИВА НЕЕФЕКТИВНИТЕ УЧИЛИЩА.

от До Перо Анонимен,

Перко говориш големи глупости - според тебе парите всеки ден никнат по дърветата.

от gradinko .,

Твърде много учители има, трябва част от тях да бъдат уволнени, защото броят на децата в годините на прехода намалява, но не и броят на учителите. След това трябва да се вдигнат двойно средните заплати на останалите учители. И след двойното увеличение трябва да се диференцират, но не с 30-40 лева, а с 300-400, така че посредствените да получават примерно 600, а елитните - поне 1000.

Примерно 40% от оценяването трябва да става от национални инспектори, задължително от друг град спрямо оценяваните. Други 40% от оценката да идват от постиженията на учениците в класа (като приемане във ВУЗ, олимпиади, започване на работа за техникумите) усреднени спрямо постиженията на учениците в цялото училище (за да не са привилегировани елитните гимназии спрямо циганските училища). Десет процента от оценката могат да идват от директорите, и още 10% от учениците и родителите им. Процентите са примерни, важен е подходът.

Диференциране трябва да има и географски - в София да получават повече, отколкото в Чирпан, защото животът в столицата естествено е по-скъп.

от трудова борса Анонимен

А какво да кажат мед. сестрите у нас.Те получават по 300-350 лв.месечно. Те трябва да затворят клиниките и да стачкуват ефективно Време е.Ами помощния персонал-санитарите със 180-200 лв.А пък ологофрените дето се развъждат в училищата те нямат нужда от такива.Повечето са наркомани и проститутки.(прощавайте за думите но е така).Като не им харесва да затварят тез развъдници на всякакви пошлости и да си стоят у дома,или да се преквалифицират(това сега е модерно).

от Аз Анонимен,

Кой слуша учителите, че да им кажат как да става програмта... като от години средното образование се руши - факт - в техникумите въвеодха часове по музика и рисуване за сметка на чертане и други специфични технически дисциплини. Факт - учителите недоволстваха от това. Факт - на много места учебната програма - която МОН назначи накара учители да преподават механика на деца - които още не са учили тригонометрия... какво могат да направят учителите срещу това... всеки един от тях, та дори и директорите казват, че е безумие... но никой не им иска мнението.
А че синдикатите не стават - това е ясно... но за бога не плюйте учителите. Те получават убидно малко пари, така че дайте им сегашното увеличение и после мислете, за това как да се дадат още пари на по-добрите учители!

от Солджер оф форчън Анонимен,

Закриването на училища е поверено на общинските СЕЛсъвети. Глупост безподобна: така решението се превръща в политическо. Въпреки, че в едно училище има само слети класове,няма кмет и селсъвет, които да го закрият. НЕ Е РАБОТА НА УЧИТЕЛИТЕ ДА ПРАВЯТ РАДИКАЛНА РЕФОРМА - СЕРГЕЙ И ДАНИ ДА СИ СВЪРШАТ РАБОТАТА. А в цивилизованите държави се грижат за съкратените учители с разни програми. П.П. 600 лв. са обидни за всеки работещ. Щом правителството не може да балансира цени-заплати, да си ходи...

от pavel_lazarov  

Молба към всички учители, които четат тези редове: в часовете и дните на протест мислете, обсъждайте и създавайте ОБРАЗА НА БЪДЕЩЕТО - вашия перфектен свят.

Свят, в който

- учениците ви идват винаги, всеки ден до завършване на 12-ти клас, сияйни на училище, а вие сте ведри, горди и въодушевени от постигнатите резултати;
- Директорката ви е мощен закрилник и вещ организатор;
- Министърът - велик стратег, а екипът му е от знаещи и можещи неуморни работници, истински радетели за възхода на нацията и човечеството;
- Родителите - любящи майки и бащи с безкрайно уважение към всеки учител, с възторжена готовност за съвместна работа с вас и малките;
- Предприемачите и фабрикантите - човеци с остър ум и големи сърца, с преклонение към знанието, населяващо безкрайната човешка душа, и с истинска бащинска грижа към създаденото от природата;
- Първите ви помощници са армия мъдри общественици, за които проблемите не се наричат "проблеми", ами “предизвикателства”, и за които опазването на детския творчески порив е най-висшата от всички висши цели;
- Обществото е общество на ентусиазъм, любов и красота; на пълноценни, окрилени от велики идеали, свободни хора!

Бъдете БОГОВЕ! Дайте ни бъдеще!

от перо до №52 Анонимен,

Не никнат по дърветата парите, печатат ги масово в условията на уж валутен борд...Слушай сега, тарикат № 52, и си записвай:
1. Има 2 милиарда и 400 милиона лева излишък до този момент в държавния бюджет, при необходими 500 милиона лева за учителите
2. Има загубени 1 милиард и 500 милиона евро от неплатени акцизи от фирми вносителки и износителки на стоки до момента Само от контрабандата на цигари изгубената цифра е 1 милиард лева.
3. Има несъбрани държавни вземания, към бюджета, в размер на 2 милиарда лева, от които половината поне веднага могат да се съберат, ако Министерството на финансите пожелае да "обиди" Божковци, Маджовци и други...
4. Има изгубени от неизгодно сключени приватизационни договори 23 милиарда долара, част от които могат да се съберат от Агенцията по следприватизационен контрол. Освен това, от неизпълнени от приватизаторите договори могат и трябва да постъпят в бюджета около 2 милиарда лева, натрупани през последните 10 години...
5. Всяка година от България нелегално се изнасят около 700 милиона евро в куфарчета, които се препират през чужди банки и които правителството може да задържи в страната, ако поиска.
6. Несъбраните постъпления от сивата икономика, чийто дял в националната икономика е около 45%, се изчисляват на над 7 милиарда лева годишно.
Предполагам че си свършил пети клас и ще можеш сам да събереш горепосочените цифри, за част от които и Божков пише. Само една четвърт да влезат в бюджета, ще има достатъчно пари за две сегашни Българии.

от Солджер оф форчън Анонимен,

Да не забравяме дълговете на Ирак, Либия и други братя комуняги... image

 



Тагове:   още,   дневник,


Гласувай:
0



1. анонимен - Подписка в подкрепа исканията на българските учители
24.09.2007 17:48
http://angeligdb.wordpress.com/2007/09/24/%d0%9f%d0%be%d0%b4%d0%bf%d0%b8%d1%81%d0%ba%d0%b0-%d0%b2-%d0%bf%d0%be%d0%b4%d0%ba%d1%80%d0%b5%d0%bf%d0%b0-%d0%b8%d1%81%d0%ba%d0%b0%d0%bd%d0%b8%d1%8f%d1%82%d0%b0-%d0%bd%d0%b0-%d0%b1%d1%8a%d0%bb%d0%b3/
цитирай
2. viovioi - не подкрепям и толкоз.
25.09.2007 16:46
защото има нещо нагло в исканията им.
цитирай
3. анонимен - Подкрепяме учителската стачка
26.09.2007 14:10
Подробности, които могат да ни накарат да мислим, че пак има учителска стачка в татковината ни!
1. Ако започне надлъгване за броя на протестиращите между синдикати и МОН!
2. Ако поставим на реверите си лентички с “ Достоен труд и достойно заплащане, а още не сме разбрали що е достойнство и как се отстоява то!
3. Ако се стачкува безсрочно, но символично!
4. Ако от малкия екран започнат да ни обясняват колко сме прави, но не бива да сме толкова крайни т.е. не е добре, че сме прави ( по - добре ще е да клекнем)!
5. Ако гражданското ни общество иска смачкани и потиснати педагози да учат децата му, без да разбира, че това е унизително за нацията ни!
6. Ако за незнаещите ученици вината с охота се прехвърля към” некадърното” учителство!
7. Ако стачен фонд не съществува!
8. Ако котката плаши мишките,че ще им вземе ваканциите!
9. Ако почнат да се провеждат разговори на четири очи и се чуват проскърцвания на зъби!
10. Ако профаните започнат да сравняват труда на говедаря с този на учителя и го определят като безгрижен!
11. Ако за пореден път се дърпат ушите на учителя и му се внушава, че не си гледа добре работата и ще опропасти цвета на нацията!
12. Ако стачката няма да провали кметски или други избори!
13. Ако хората на духовността са вторачени в собствените си градинки и не дават само там да падат камъни!
14. Ако властимащите доволно потриват ръце и предвкусват, че са надделели и не се поддават на ултиматуми, даже са натрили нечии носове!
15. Ако започнат да се противопоставят социални групи, като им сочим баницата и определеното им парче, за да видят кой е по - лаком!
16. Ако се появят стълбове с диференцирано заплащане и на едро се разпиляват трохи към пилците, за да се сбият по възможност!
17. Ако президентът-посредник заяви, че най - много от стачката ще загубят учителите(не за да ги сплаши,а да ги вразуми,че който си търси правата, губи)!
18. Ако стачката се предаде – я от синдикати, я от малодушните им членове!
Стачкуващи учители
от ПТГ”Иван Райнов” – гр. Ямбол
цитирай
4. viki02 - Стачката (съжалявам, ако наранявам някого с личното си мнение)
27.09.2007 16:20
ми прилича на движение на пасмина, няма активни, истински водачи. Това е мястото, училищата, което трябва да поведе към нови културни висоти, към очистване на управляващите. А единствения учител, когото мога да уважавам, ТОЙ НЕ СТАЧКУВА. Явно не е това точната стачка...може би...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: albosh
Категория: Забавление
Прочетен: 2886055
Постинги: 608
Коментари: 2218
Гласове: 4832