Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.09.2008 17:43 - Двама от рода с еднакво име - Александър Божков
Автор: albosh Категория: Забавление   
Прочетен: 3472 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 14.09.2008 21:22




Братовчеди сме, но не във властта

24часа - 14.9.2008

Художникът: Пуснаха слух, че съм подставеното му лице за приватизацията на Дюни.
Ексминистърът: Родата не ми поиска, пък и нямаше да й дам

НИКОЛАЙ МОСКОВ

Александър Димов Божков

Роден на: 9 август 1951 г. в София

Образование: Инженер

Семейно положение: Женен, с една дъщеря

Музика: Джаз и соул

Любимо ядене: Боб с наденички

Хоби: Да водя музикално радиопредаване и да пиша политически статии

 

Александър Владимиров Божков

Роден на: 4 април 1957 г.

Образование: Художник.

Семейно положение: Ерген, жени се след 2 седмици

Музика: Джаз, рок, класическа музика

Любимо ядене: Гювеч, морски риби

Хоби: Подводен риболов, да свиря на инструменти



- Много ли са Александровците в Божковия род?
Александър Димов Божков: Твърде много, а сега трима първи братовчеди носим името Александър Божков. Родът ни е интересен с историята си още от Руско-турските войни през XVIII и началото на XIX век. Около Кримската война се пренася от Котел в Болград, Бесарабия. След Освобождението прадядо ни Иван Божков се завръща в България и става съдия в Русе. Известен е с това, че е осъдил един от синовете на Баба Тонка за корупция. Този прадядо е имал 5-има синове и една дъщеря, които се разпиляват в България, но повечето във Варна, Русе и София.
Дядо ни Александър Божков - стожерът на рода ни, завършва военноморско инженерство в Петербург. Бил боцман на торпедния кораб "Смели", когато потапят турския крайцер "Хамидие" по време на Балканската война. Обичахме като деца да ни води във военноморския музей във Варна, защото там го посрещаха с почести.
Той има трима синове и иска да основе семейна инженерска фирма. Затова най-големият му син завършва в Германия инженерна химия, средният му син - моят баща, следва в Германия, но завършва в България машинно инженерство, а най-малкият е трябвало да учи електроинженерство, но соцреволюцията обърква плановете, тъй като властта не му разрешила. Той завършва медицина и така родът ни дава много инженери и един доктор - бащата на братовчед ми Малкия Сашо, както е известен в рода.
Александър Владимиров Божков: Да, той е моят баща. И той, и двамата му братя, тоест всеки един от наследниците на дядо ни, е кръстил по един син с името му Александър. И ние сме трима братовчеди с името Александър Божков. Навремето живеехме заедно трите семейства при дядо
ни в неговия апартамент
Ал. Д..: Живеехме 12 души в 140 кв. С дядо ми ставахме четирима Александровци и баба, като извикаше "Сашо", търчахме всички около нея. За да се отличава от нас, дядо се наричаше Сандо, от което баба се възмущаваше, защото така се казваше нашият портиер, пияница.
- А вас поименно как ви различаваха?
Ал. Д.:
На най-големия от нас викаха Големия Сашо, аз бях Бубата, а ей този братовчед като най-малък - Сашето. Аз и до ден днешен за роднините съм Бубата.
Ал. Вл.: Имахме голяма маса за хранене в хола, като я разтегнехме, играехме на нея пинг-понг. Като я избутаме в ъгъла пък, играехме футбол в хола с бащите си. За вратички ни служеха вратите на стаите. Бяхме ги направили на нищо, едната беше със стъкла, които често чупехме. С игрите побърквахме останалите вкъщи.
- Род на инженери, а единият от вас води музикално радиопредаване, а другият е художник.
Ал. Вл.:
Аз съм издънката на фамилията. Никой преди мен не е имал такава "несериозна" професия (смее се).
Ал. Д.: Братовчед ми винаги е бил с големи интереси към изкуствхото и музиката. Вкъщи имаше пиано и всички освен мен свиреха.
Ал. Вл.: Бащите ни бяха с много широки културни интереси, всеки говореше три езика, а освен това бяха и перфектни в професиите и затова високо ценени. Това повлия на израстването ни и мисля, че ние попивахме от тяхното възпитание и култура. Живеехме много весело и задружно.
Ал. Д.: Родителите ни имаха много интересна компания от хора като тях, които не могат да се издигнат в административната йерархия поради това, че не са били членове на комунистическата партия. Компанията им бе от водещи в своите професии инженери, икономисти, лекари, музиканти, композитори.
- Жените в живота ви?
Ал. Вл.: Предстои ми след по-малко от 20 дни да се оженя. Иначе имам дъщеричка на 7 години, с която сме в чудесни отношения.
Ал. Д.: Две са - съпругата и дъщерята. През октомври обаче чакам внучка. Ще се казва Александрина.
- Кои са любимите ви музиканти?
Ал. Д.: Ако трябва да отделя имената на върха - от класиката без съмнение е Моцарт, от ритъм енд блус и соул - Отис Рединг, от джаза за мен над всичко е Джони Ходжис, саксофонист на Дюк Елингтън, и от поп музиката - Ерик Клептън, Елтън Джон. Сега има много интересна нова вълна - американската и английската класика на XX век в рок и поп музиката и в джаза. Една огромна група млади музиканти - инструменталисти и певци, възраждат със съвременната звукозаписна техника американската песнопойка от миналия век. И се получава нещо много класно като саунд, но мелодията е същата - на Дюк Елингтън, на Гершуин, на титаните на 20 век.
Ал. Вл.: Аз натрупвам познания по джаза вече 30 години и сега най си падам по инструменталния джаз.
- Музика, тенис, но политиката още май ви влече, г-н Божков.
Ал. Д.:
Имам квалификация извън инженерната си и тя е доста уникална за България. Опитвам се да съчетая познанията, придобити във властта (като директор на Агенцията за приватизация, депутат, министър и вицепремиер и като главен преговарящ за ЕС) с икономическите и експертните познания. Те учат как се прави политика и как се вземат правилни експертни решения.
Много опасно е политици да вземат експертни решения, а експерти - политически. Имали сме много такива случаи.
- Каква е сега модата в бижутата, какво се котира?
Ал. Вл.: Никога не съм се ръководил от модата, дори се старая да бягам от нея и да налагам моя тенденция. Тогава бижуто остава във времето, а не му преминава модата след година-две. Старая се да правя неща, които да останат като уникати, като произведения на изкуството, а не като нещо временно и модно. Изработвам бижута - пръстени, колиета. Работя главно със сребро, вкарвам и злато.
Ал. Д.: Той има изложби в Берлин, Лондон, Лос Анджелис, тук на ул. "Шипка" 6.
- Г-н Божков, защо подадохте оставката като главен преговарящ за ЕС?
Ал. Д.: Имаше една сбъркана история около компенсаторни записи, която се разду - за това, че уж са нанесени някакви страхотни щети на държавата. И станах жертвен агнец, защото аз извърших най-мръсната и гадна работа - затворих хиляди предприятия и обърках живота на ужасно много хора в България, разрушавайки статуквото. А и на много хора бях развалил далаверата, та затова започна мощна атака срещу мен, която днес е ясно, че е била абсолютно безпочвена.
Днес се радвам, ако мога да въздействам върху икономиката ми в ролята на неин анализатор в Центъра за икономическо развитие. И управляващите започват да се вслушват, дори и това правителство - търсят ни за съвети, програми и стратегии. Сега (петък - бел. авт.) идвам от Меглена Плугчиева, при която създадохме обществен съвет да й помагаме.
- Анализирайте тогава защо сме на опашката в ЕС?
Ал. Д.:
България не успява да се превърне в развита държава, след като има предпоставките като член на ЕС и НАТО. В развитата държава има приоритети, в развиващата се - хаос. Затова всяко правителство трябва да има приоритети. Примерно за 4 г. ще си поставя задача да реша проблемите с полицията и прокуратурата, за да са спокойни хората по улицата, че няма да ги ограбят, отвлекат или убият. Ще повиша радикално доходите на пенсионерите, като задействам Сребърния фонд и продължа пенсионната реформа . Вместо да говоря за инфраструктурни проекти, ще строя магистрали. И нещата ще започнат да се оправят.
Няма по-важна реформа у нас от въвеждането на програмното бюджетиране. Същата схема за европейските пари от фондовете да се въведе и за бюджетните средства. Не могат безотчетно да се вземат пари на калпак. За всеки лев да се кандидатства с проект, да има същият мониторинг, да се знае за какво е отишъл този лев и каква полза е донесъл.
- Темата за братовчедите е актуална за властта. На вашите какво дадохте като министър?
Ал. Д.:  Те не са идвали да искат (смее се), а и аз нямаше да им дам.
Ал. Вл.:  В нашето семейство етиката не е братовчедската, за която пишат вестниците.
Всеки от нас има достойнство и за пари не би се продал
Ал. Д.:  Другият ни братовчед Александър Божков бе главен архитект на столичен район, преди аз да стана вицепремиер. Знаеше се, че сме първи братовчеди, но никой не подхвърли зловреден слух.
Но за Сашето бяха пуснали, че под мое прикритие се е занимавал с търговия на метали от "Кремиковци". А той като художник наистина работи с метали.
Ал. Вл.: Пуснаха за мен също, че съм подставено лице на вицепремиера и ходя да приватизирам Дюни. После се оказа, че в Бургас има адвокат Божков.
- Братовчед ви, бивш вицепремиер, отмаря всеки август на Каварна, където съчетава плажа с концертите на Цонко.
Ал. Вл.: Аз съм варварин, летувам на Варвара (смее се). Почти не остана риба, но удоволствието е в гмуркането. Под водата получавам вдъхновение за моята работа.
Ал. Д.: За мен тенисът е голям кеф. Той е общуване, в него има тръпка за победа и всяка изиграна топка ти носи емоция. Преди ходех на кортовете по 5 пъти в седмицата, но лекарите ме спряха. Сега обаче болестта ми е овладяна и ми разрешиха да играя два пъти седмично.





Тагове:   име,   рода,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: albosh
Категория: Забавление
Прочетен: 2885820
Постинги: 608
Коментари: 2218
Гласове: 4832